2014. március 2., vasárnap

Olívás stangli

Szombaton vendégségbe mentünk a sógornőmékhez, és az Ő kedvencét sütöttem, ami nem más mint a fekete olívás stangli. A recept Limarától van, és mint minden "Limarás" recept ez is szuper.Köszönet érte! Én ennek a receptnek a dupla adagját készítettem, tudván, hogy sokan leszünk rá :) Jól gondoltam, mert kapós volt.

Hozzávalók: 35 dkg liszt
                    2 ek barna cukor
                    1 tk só
                    25 dkg vaj
                    60 ml meleg víz 
                    125 ml tej
                    1 tojás
                    1,5 dkg élesztő
                    10 dkg apróra vágott fekete olajbogyó
 
A vizet, a tejet a tojást egy kancsóba összekeverjük, és belemorzsoljuk az élesztőt. Egy tálban összekeverjük a lisztet, cukrot, sót, az egy centis csíkokra vágott vajat és az olajbogyót. Hozzáöntjük a tejes keveréket és egy kicsit összekeverjük. Letakarva hűtőbe tesszük egy éjszakára.

    
                                           Az utolsó képen a már hűtőben éjszakázott tészta van.

Nem baj, ha a vaj darabok egészben vannak, mert a hajtogatás alatt szépen el fog dolgozódni. Pihentetés nélkül háromszor hajtogatjuk. Én a hajtogatást kicsit másként szoktam csinálni, mint a megszokott. Szerintem ez így egyszerűbb és gyönyörű réteges lesz a tésztánk. Az ötletet itt találtam.
Tehát ki kell nyújtani a tésztát, törekedve arra, hogy négyzet alakunk legyen. Egy pizza vágóval bevágni (de nem elvágni) 9 négyzetre, és az ellentétes sarkokkal kezdve egymásra hajtogatni. A képen szerintem jól látható.

                                                                          Az első hajtogatás.

                      
                                                                         A második hajtogatás.



                                     Az utolsó hajtogatásnál a vaj már szépen eldolgozódott a tésztánkba.

Fél órát pihentetjük.Pihentetés után, vékonyra nyújtjuk, daraboljuk, és kifliket formázunk belőlük. Egy tálba kb. fél liter meleg vizet teszünk és feloldunk benne 1 tk szódabikarbónát, egy tányérba szezám magot teszünk. Először a szódabikarbónás vízbe mártjuk a kifliket, majd a szezám magba forgatjuk. Sütő papíros tepsire sorakoztatjuk, 200 fokon kb 20 perc alatt pirosra sütjük.
                                                                 Szuper recept! Próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése