2014. február 22., szombat

Malac sütés :)



Ma ezek a helyes kis malacok sültek ebédre. Egy kedves ismerősöm kérte el minap a receptet, így gondoltam megsütöm én is újra. Már többször sütöttem és mindig nagy sikere van. Az eredeti receptet a kedvenc spanyol blogomon találtam, persze a magam kedvemre formáltam.

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt
                                    kb. 2 dl tej
                                    120 gr. joghurt
                                    1,5 tk só
                                    1 tk cukor
                                    2,5 dkg élesztő
                                    1 tojás
                                     3 ek szőlőmag olaj
                                     + 1 tojás a lekenéshez
                                     + lenmag a szemeknek

Töltelék hozzávalói most : kb 10 dkg lángolt kolbász
                                      kb  5 dkg reszelt sajt

De tulajdonképpen bármi lehet ami a hűtőben található ízlésünk szerint :)

A tészta hozzávalóiból könnyű tésztát dagasztunk, és a duplájára kelesztjük. Majd a megkelt tésztát átgyúrjuk és tégla lapra nyújtjuk. Pizza vágóval 16 darabra vágjuk, amiből a legkisebbet elvesszük, ebből lesz majd a füle és az orra a malacoknak :) Megtöltjük a töltelékkel, és kissé ovális gombócot formázunk belőle, ez lesz a malacunk teste. Amit az elején elvettünk tésztát kinyújtjuk, és 15 db orrot szúrunk ki belőle, én erre a célra a sótartóm tetejét szoktam használni :)


A malac testeket sütő papiros tepsire rakjuk és az orrokat rászurkáljuk fogvájó segítségével. Jöhetnek a fülek, a maradék tésztából pici háromszögeket vágunk és rányomkodjuk a malacokra, lekenjük tojással és lenmagból felragasszuk a szemeket. A sütőt közben felmelegítjük 180 fokra és mehetnek is a malackáink sülni kb 15- 18 percre. Kicsit lehet macerának tűnik, de nem az :) Jó móka, és igazán látványos és finom a  végeredmény.



               

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése