2014. február 23., vasárnap

Füstölt húsleves, reszelt tésztával

Nagyszülőink levese. Ma már el sem tudjuk azt képelni, hogy ne akkor vegyünk friss húst amikor kedvünk tartja. Régen amikor még nem volt hűtő és fagyasztó szekrény a nagyszülőink ilyen húslevest főztek, füstölt húsból.Gyerek koromból, még én is emlékszem rá. Onnan jutott eszembe ez a recept, hogy a minap hentesnél jártam és nagyon gusztusos füstölt karaj csontot és oldalast láttam, vettem is mindkettőből. Megkértem anyósomat, hogy ma ezt főzze meg levesnek. Ugyan úgy készül, mint a rendes húsleves csak itt a füstölt hús és csontot előző este be kell áztatni.

Hozzávalók 1 db füstölt karaj csont
                   1 db füstölt oldalas ez is csontos
                    3 szál sárgarépa
                    3 szál petrezselyem gyökér
                    2 fej hagyma
                    zeller, karalábé, krumpli ízlés szerint
                    só, bors, kömény mag, fokhagyma

A csontot és a húst előző este átmossuk és beáztatjuk. Másnap bő vízbe feltesszük főni, ha felforrt lassú tűzre rakjuk, hogy csak gyöngyözve főjön, szükség szerint habozzuk le. Tea tojásba szoktuk tenni a fűszereket (bors, babér, egész köménymag,fokhagyma), és így megy a levesbe, sózni a füstölt hús sóssága miatt csak óvatosan sózzuk,bezöldségezzük és készre főzzük. Leszűrve tálaljuk, reszelt tésztával.

Reszelt tészta hozzávalói: 1 tojás
                                      liszt amennyit felvesz
                                      csipet só

Keményebb tésztát gyúrunk, pici pihentetés után alma reszelőn lereszeljük, sós lobogó vízbe kifőzzük.

A férjemnek a Mamának és nekem nagyon ízlett ez a telt füstös ízű leves, a gyerekeknek annyira nem jött be, de azért megkóstolták Ők is a nagyszülőink levesét :)
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése